intryck

Som ni vet var vi pa Auschwitz igar. Mitt intryck var mest att jag blev arg, men pa samma sett ledsen. Det finns inget ord som kan beskriva kanslan att vara dar nere.
VI gick pa samma vagar som de som hade mordats. Det ar ju helt sjukt om man tanker efter.

 Man kunde nastan kanna radslan, paniken som maste ha darabbat alla dessa manniskor. Jag kan ju bara tanka mig hur det kanns att inte veta vad som kommer att handa mig eller min familj. Nej det var hemskt. Om man har chansen att aka dit sa ska man verkligen ta den. Auschwitz lamnar ingen oberod. Ingen!

Guiden var jatte bra med. Hon pratade lagom mycket och bra svenska. Nej det var en jobbig men valdigt intressant dag, som jag kommer att komma ihag for resten av mitt liv! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0