Auschwitz

" Att se det i verkligeheten är inte alls som man hade föreställt sig i skolan"
När jag gick igenom porten till området så fick jag många känslor som inte går att beskriva.
Jag hade inte alls föreställt mig det så hemskt som det var. När jag fick syn på allt hår och barnkläderna så gick det inte att hålla tårarna inne.
och när vi gick längst med tågrälsen bort mot där gaskammarna hade varit så pratade vi om hur vi längtatde efter att ta en dusch, då slog det oss att så tänkte de också att dom skulel få tvätta sig efter den långa resan på ett instängt tåg, men i självaverket ledde det dem till döden. då fick man sån rysande känsla i kroppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0